ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ
ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ
I етап
8 клас
I варіант
І. Завдання закритої форми
1.Виконайте тестові завдання
Завдання 1-13 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна правильна (по 1балу)
1.Першим використав термін «всесвітня література»:
А Й. В. Гете
Б Ф. Шиллер
В О. С. Пушкін
Г В. Вордсворт
2.Синтетичний вид мистецтва – це…
А література
Б скульптура
В хореографія
Г театр
3.Святе письмо перекладене більш ніж:
А 18 мовами
Б 180 мовами
В 1200 мовами
Г 2100 мовами
4.Коран складається з:
А сур
Б проповідей
В молитов
Г повчальних оповідей
5.Алегорія це – …
А зображення абстрактного поняття або явища через конкретний образ
Б зображення подій в байках
В вимисел
Г розповідь про тварин
6.Веди створювали упродовж:
А II – I тисячоліть до н.е.
Б на початку I тисячоліття н.е.
В II тисячоліття н.е.
Г на початку III тисячоліття
7.Євангеліє від св. Марка є складовою:
А Вед
Б Корану
В Старого Заповіту
Г Нового Заповіту
8.Український переклад Корану здійснив:
А І. Франко
Б Я. Полотнюк
В М. Зеров
Г І. Полюй
9.Соломон промовляв свої притчі для того, щоб:
А показувати свою мудрість
Б навчити людей
В прославитися
Г розважитися
10.Сури Корану діляться на:
А мекканські і медінські
Б віршовані і прозорі
В повчальні і розповідні
Г молитви і проповіді
Завдання 11 - 12 мають на меті встановлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник,
позначений буквою (по 2,5 бала)
11.Установіть відповідність:
а) Рігведа 1 Веда заклинань
б) Самаведа 2 Веда жертвенних висловів
в) Яджурведа 3 Веда наспівів
г) Атхарваведа 4 Веда гімнів
12.Установіть відповідність між циклами міфів та героями:
1. фіванський цикл а) Язон
2. цикл про богів б) Паріс
3. цикл про героїв в) Едіп
4. троянський цикл д) Геракл
5. цикл про аргонавтів г) Зевс
ІI. Завдання з відкритою відповіддю
1.Напишіть твір на одну з тем:
• Біблійні образи й сюжети в європейському мистецтві.
• «Гомер виховав усю Еладу» (Платон)
• Мистецтво – це мудрість у вигляді краси… (Х. Ліврага)
( 25 балів)
2.Зробіть ідейно – художній аналіз поезії
Любов – це сонечко, що всесвіт зігріває,
Любов – чудесний птах, що в квітнику співає.
Її не знає той, хто плаче солов’єм,
Вона в душі того, хто мовчки умирає.
О. Хайям
(15 балів)
Максимальний бал – 55
ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ
ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ
I етап
8 клас
II варіант
І. Завдання закритої форми
1.Виконайте тестові завдання
Завдання 1-13 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна правильна (по 1балу)
1 .Найважливішою ознакою всесвітнього літературного процесу є:
а) взаємозв'язок літератур народів світу;
б) безперервність;
в) шлях писемності від анонімної до авторської;
г) культурні традиції кожної нації.
2. Соломон промовляв свої притчі, для того, щоб:
а) показувати свою мудрість;
б) навчати людей;
в) прославитися;
г) розважитися.
3. Слово «Коран» означає:
а) слово Аллаха;
б) читання;
в) радісна звістка;
г) покаяння.
4. Старий Заповіт складається з:
а) трьох книг;
б) сімдесяти семи книг;
в) тридцяти дев’яти;
г) ста книг.
5. Притча – це:
а) невеликий твір, що містить повчання;
б) частинка Біблії;
в) настанови старшої людини молодій;
г) невеликий твір, що містить повчання в алегоричній формі.
6. Генрі Шлімана з поемою Гомера «Іліада» пов'язує те, що він:
а) перекладав «Іліаду» українською мовою;
б) перекладав «Іліаду» німецькою мовою;
в) під час розкопок знайшов Трою;
г) довів, що Троя не існувала.
7. Ахілла вбив:
а) Паріс;
б) Пріам;
в) Гектор;
г) Еней.
8. У поемі «Одіссея» розповідається:
а) про те, як Одіссей брав участь у троянській війні;
б) про мандри Одіссея;
в) про повернення Одіссея додому після закінчення Троянської війни;
г) про любов Одіссея і Пенелопи.
9.Що таке брахмани:
а) гімни;
б) коментарі;
в) наспіви;
г) вірші.
10.Вперше термін «Новий Заповіт» вжив:
а) Ісус;
б) Іоанн;
в) Павло;
г) Соломон.
Завдання 11 - 12 мають на меті встановлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою (по 2,5 бала)
11.Знайдіть відповідність:
1. Ахілл а) спартанський цар;
2. Патрокл б) троянський герой;
3. Гектор в) бог вогню і ковальства;
4 . Гефест г) ахейський герой;
5. Менелай д) друг Ахілла
12. Установіть відповідність між афоризмами та їх значенням:
1. Авгієві стайні а) неперевершений мистецький витвір;
2. Ахіллесова п’ята б) незворушність, велична поведінка;
3. Олімпійський спокій в) слабке вразливе місце;
4.Троянський кінь д) бруд, велике безладдя;
5. Ахіллесів щит г) підступний дарунок.
II. Завдання з відкритою відповіддю
1.Напишіть твір на одну з тем:
• Коран – пам’ятка класичної арабської літератури.
• «Іліада» – енциклопедія життя стародавніх греків.
• У чому цінність «давніх пісень» Гомера для людства?
(25 балів)
2.Зробіть ідейно – художній аналіз поезії
Троянд багато зустрічав я всюди,
Та на її обличчі не стрічав,
І дише так вона, як дишуть люди, –
А не конвалії між диких трав.
В.Шекспір, сонет 130
(15 балів)
Максимальний бал – 55
ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ
ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ
I етап
9 клас
І. Завдання закритої форми
1.Виконайте тестові завдання
Завдання 1-13 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна правильна (по 1балу
1 .Бароко у перекладі означає:
а) незвичайний, загадковий;
б) вітіюватий, складний;
в) вибагливий, принциповий;
г) дивний, химерний.
2.Окрім п'єс, Кальдерон писав:
а) ауто;
б) сонети;
в) байки;
г) повісті.
3. Після якої події Кальдерон стає придворним драматургом:
а) після постановки п'єси «Найбільше диво – кохання», у день відкриття
палацу Буен Ретиро;
б) після поетичних конкурсів;
в) після публікації перших комедій;
г) після навчання у Саламанському університеті.
4. Який персонаж п'єси «Міщанин-шляхтич» висловлює думки Мольєра:
а) Ков'єль;
б) Люсіль;
в) Журден;
г) Клеонт.
5. Комедійна манера гри актора, в якій використовуються засоби надмірного
комізму, окарикатурення персонажів, ситуацій; вистава, побудована в такій
манері виконання, називається:
а) іронія;
б) сарказм;
в) фарс;
г) буфонада.
6. Пан Журден залицяється до Доримени, тому що:
а) кохає її;
б) хоче викликати ревнощі у своєї дружини;
в) хоче стати дворянином;
г) це одне із завдань його вчителів.
7. У своїй творчості класицисти спиралися на:
а) фольклор;
б) античність;
в) Відродження;
г) Середньовіччя.
8. Кого Ніколо Буало назвав «зіркою , яка ніколи не згасне»:
а) П.Корнеля;
б) Ж. Расіна
в) Ж.Б.Мольєра ;
г) Людовіка ХІV
9.Вид драматичного твору, в якому життєві явища та характери зображуються у смішному вигляді, де засобами гумору та сатири висвітлюються негативні суспільні і побутові явища, називається:
а) комедія;
б) трагедія;
в) драма;
г) трагікомедія.
10.Який жанр поширився в літературі завдяки бароко:
а) сонет;
б) афоризм;
в) притча
г) роман.
Завдання 11 – 12 мають на меті встановлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть відповідник, позначений цифрою (по 2,5 бала)
11.Установіть відповідність між ролями та героями:
а) в’язень, тиран, мудрий правитель;
б) «бездітний» король, люблячий батько, прихильник справедливості;
в) наглядач, жертва того, за ким наглядав, батько Росаури;
г) закоханий у Росаурк, претендент на руку Естрельї.
1. Клотальдо.
2. Сехісмундо.
3. Астальфо.
4. Кларін.
5. Басиліо.
12.Установіть відповідність між героєм та його роллю у п’єсі:
а) Люсіль; 1. Служанка в домі пана Журдена.
б Ніколь; 2. Граф, закоханий в Дорімену.
в) Ков'єль; 3. Дочка пана Журдена.
г) Дорант. 4. Слуга Леонта.
5. Коханий Люсіль.
ІI. Завдання з відкритою відповіддю
1.Напишіть твір на одну з тем:
Людина і Доля у драмі П. Кальдерона «Життя – це сон».
«Скупий» Мольєра і образ скупого в світовій літературі.
(25 балів)
2.Зробіть ідейно – художній аналіз поезії
Всі давні та прикрії співи,
Всі мрії тяжкії страшні –
Я хочу тепер поховати
Навіки в великій труні.
Чи знаєте ви, чого буде
Труна та велика й важка? –
Кохання моє в неї ляже І вся моя туга тяжка.
Г. Гейне «Книга пісень
(15 балів)
Максимальний бал – 55
Заявка
на участь в роботі Восьмих Всеукраїнських Читань з Гуманної Педагогіки
«Учитель»
1. ПІБ – Кузнєцова Наталія Яківна
2. Освіта – середня спеціальна
3. Науковий ступінь, почесне звання –
4. Стаж педагогічної роботи – 2 роки 3 місяці
5. Місце роботи – Іванівський НВК «ЗОШ І-ІІІ ст..-дитячий садок»
6. Посада – вчитель початкових класів
7. Назва майстерні, в роботі якої передбачається взяти участь – «Молодий учитель». Керівники Монастирський Д.А., Піскун О.В.
8. Назва майстер-класу, в роботі якого передбачається взяти участь – Алексєєва О.М. «Урок як сходинка в духовному розвитку вчителя й учня».
9. Поштова адреса – 09724 с.Іванівка Богуславського р. Київської області
10. Електронна адреса - yanivka.skyls@mail.ru
11. Телефон для зв»язку – 0974036073
12. Потреба у гуртожитку – потребує
13. Потреба в харчуванні їдальні - потребує